FANDOM

Noia 64 apps wp
El contingut d'esta pàgina és un esbós. Ampliant-lo ajudaràs a millorar Uiquipèdia.
Pots ajudar-te en les uiquipèdies en atres llengües. També pots ajudar canviant este cartell per u més específic.

Vall d'Albaida
Provmap-valencia2
Localisaciovallblanca

País: Espanya
Comunitat: Comunitat Valenciana
Província: Província de Valéncia
Comarca: Vall d'Albaida
Partit judicial: {{{partit_judicial}}}
Ubicació: -
Altitut: -
Superfície: 721,64 km²
Població: 88.596 hab.
Densitat: 122,77 hab./km²
Gentilici: -
Llengua: -
Còdic postal: -
Festes: -
Alcalde: {{{alcalde}}}
Uep: www.mancovall.com uep de la mancomunitat de Municipis de la Vall Blanca
Font: Institut Nacional d'Estadística (01-01-2005)

La Vall d'Albaida és una comarca natural e històrica enclavada en la Comunitat Valenciana. El clima és mediterràneu.

Trenta-quatre són els municipis que conformen la Vall d'Albaida. La comarca té una població de més de 85.000 habitants, i Ontinyent, que té uns 40.000 eixercix com a capital de la mateixa.

Fita al nort en les comarques de la Costera, a l'est en la de la Safor, al sur en el Comtat i la Foya d'Alcoy i a l'oest en l'Alt Vinalopó (les últimes tres, pertanyents a la província d'Alacant).

És una de les comarques valencianes més industrials, en una important tradició de textil, vidre, cera... encara que manté activitats agrícoles i ganaderes de manera notable. També s'observa un creiximent del sector servicis i comerç.

Municipis de la ComarcaEdit

Agullent Ayelo de Malferit Ayelo de Rugat Albaida Alfarrasí Atzeneta d'Albaida Bèlgida Bellús Beniatjar Benicolet Benigànim Benissoda Benissuera Bocairent Bufali Carrícola Castello de Rugat Fontanars dels Alforins Guadasséquies Llutxent Montaverner Montichelvo L'Olleria Ontinyent Otos El Palomar Pinet La Pobla del Duc Quatretonda El Ràfol de Salem Rugat Salem Sant Pere d'Albaida Terrateig

ComunicacionsEdit

la CV-40 en forma d'autovia: de la N-340 i passa per Ayelo de Malferit, Ontinyent, Agullent i Benissoda, unint-se a la N-340 camí d'Alcoy. De la carretera CV-40 partix la CV-60, que mos acosta a Montaverner, Montichelvo etc... Una ampla ret de carreteres comarcals unixen tota la Vall d'Albaida. La N-340 va paralela a la CV-40, passant per les poblacions de Bellús, Guadasséquies, Alfarrasí, Montaverner, El Palomar, Albaida i posteriorment Alcoy. La llínia férrea Valéncia-Alcoy té estacions i parades a la comarca, la primera Benigànim i l'última d'elles la d'Ontinyent. Les llínies regulars d'autobusos [[Valéncia-Villena Valéncia-Alcoy-Ontinyent-Gandia]] recorren molts pobles de la comarca.

La rica i ampla oferta gastronòmica, natural, artística i cultural juntament a activitats deportives o d'aventura faran que el viager fruïxca de la visita ad estes terres.

Comarca històricaEdit

La Vall d'Albaida és una comarca històrica que ya apareixia en el mapa de comarques d'Emili Beüt "Comarques naturals del Regne de Valéncia" publicat en l'any 1934, sense cap modificació en la seua delimitació comarcal.

Enllaços externsEdit