FANDOM

Noia 64 apps wp
El contingut d'esta pàgina és un esbós. Ampliant-lo ajudaràs a millorar Uiquipèdia.
Pots ajudar-te en les uiquipèdies en atres llengües. També pots ajudar canviant este cartell per u més específic.
Terrateig
Provmap-valencia2 Escut Terrateig
Mapa-33 terrateig

País: Espanya
Comunitat: Comunitat Valenciana
Província: Província de Valéncia
Comarca: Vall d'Albaida
Partit judicial: Ontinyent
Ubicació: 38º 53' Nort 00º 19' Oest
Altitut: 250 msnm
Superfície: 6,3 km²
Població: 348 hab.
Densitat: 55,24 hab./km²
Gentilici: terrategí, terrategina
Llengua: Valencià i Castellà
Còdic postal: 46842
Festes: 2º dilluns de Pasqua (Sant Vicent Ferrer)
Alcalde: Celia Juan Escrivá
Uep: Uep Oficial de l'ajuntament

Terrateig és un municipi de la província de Valéncia, en la Comunitat Valenciana, Espanya, pertanyent a la comarca de la Vall d'Albaida.

GeografiaEdit

Presenta una suau ondulació que baixa des de lloma de Sant Jaume (579 m.) i la part de menor altitut el pas del riu Vernissa.

Localitat fitadesEdit

El terme municipal de Terrateig fita en les següents localitats: [[Almiserat, Benicolet, lloc nou de sant Jeronim, Montichelvo i Villalonga, totes elles de la província de Valéncia i Lorcha de la província d'Alacant.

HistòriaEdit

Des de la segona mitat de l'edat del ferro es tenen notícies de l'ocupació del terme municipal. (S. IV adC).

AdministracióEdit

Dª. Celia Juan Escrivá, indepent és l'alcaldessa des de l'any 2007, després d'anunciar a finals de l'anterior llegislatura, Dª Consuelo Fenollar, comunicat al poble, que abandandonava la vida política per a dedicar-se al cuidat del seu marit que hui patix una greu enfermetat. Tot i això els dos no abandonen la militància, que mantenen molt activa des de que E.T.A. matà al seu fill Gregorio Ordoñez en un cobart atentat terrorista.

DemografiaEdit

Evolució demogràfica
1990 1992 1994 1996 1998 2000 2002 2004 2005
229 191 202 195 206 200 232 393 348

EconomiaEdit

L'activitat econòmica bàsica sempre ha segut l'agricultura tant de secà: Raïm, armelers, oliveres.. com de regadiu Taronges, pomes i atres frutes.

MonumentsEdit

Parroquia de Sant Joan Baptista s. XVIII. i redecorada neoclàssic a principis del s. XIX. Palau construït en el s. XIII, (hui restaurat) Taulell ceràmic a Sant Vicent Ferrer. Mostres d'arquitectura popular en forma de Riu Rau: Casa Llinares, Morenet. Ermita de Sant Vicent Ferrer.

Festes localsEdit

Festes a Sant Vicent Ferrer, al voltant del 2º dilluns de Pasqua, destaca: provessó i romeria a l'ermita.

GastronomiaEdit

Manté des de sempre una arrelada tradició gastronòmica: plats i dolços elaborats ab els productes naturals d'esta comarca, els productes agroalimentaris característics de la Vall d'Albaida (oli, armeles, vi, aus i ous, mel, arrop i tallaetes, carns...).

Enllaços externsEdit