FANDOM

Noia 64 apps wp
El contingut d'esta pàgina és un esbós. Ampliant-lo ajudaràs a millorar Uiquipèdia.
Pots ajudar-te en les uiquipèdies en atres llengües. També pots ajudar canviant este cartell per u més específic.
JoanOlivares

L'Otosí Joan Olivares.

Naixcut en Otos, en la Vall d'Albaida, Joan Olivares és professor d'educació secundaria en l'institut d'Albaida, escritor (té varis premis lliteraris) i aficionat a la gnomòtica.

Ha estudiat els rellonges de sol per interés científic (sa construcció es fa tenint en conte l'astronomia), aixina com els elements del patrimoni cultural. Ha catalogat pràcticament la totalitat dels rellonges de la comarca de la Vall d'Albaida un treball al que dedicà anys i que es pot llegir el seu llibre: "Rellonges i calendaris solars de la Vall d'Albaida". L'autor menciona el rellonge de la sacristia de l'Iglésia de Santa Maria d'Ontinyent, com el més antic de la comarca. Enumerant atres rellonges que encara es conserven en edificis emblemàtics (palaus, convents, iglésies, ajuntaments...) i inclou rellonges senzills i rudimentaris d'orige agrari. Provablement alguns d'ells han desaparegut hui.

El seu treball ha despertat la curiositat per ells i ha construït nous, tant en edificis com en places i carrers de molts pobles i ciutats.