FANDOM

Noia 64 apps wp
El contingut d'esta pàgina és un esbós. Ampliant-lo ajudaràs a millorar Uiquipèdia.
Pots ajudar-te en les uiquipèdies en atres llengües. També pots ajudar canviant este cartell per u més específic.
Guadassequies
Provmap-valencia2 EscudGuadassequies
Mapa-18guadassequies

País: Espanya
Comunitat: Comunitat Valenciana
Província: Província de Valéncia
Comarca: Vall d'Albaida
Partit judicial: Ontinyent
Ubicació: 38º 55' Nort 00º 29' Oest
Altitut: 155 m.
Superfície: 3'25 km2
Població: 399 hab.
Densitat: hab./km²
Gentilici: vorassequià, vorassequiana
Llengua: Valencià i Castellà
Còdic postal: 46839
Festes: primera setmana Agost
Alcalde: Carmen Vidal Valles
Uep: Uep Oficial de l'ajuntament

Guadassequies és un municipi de la província de Valéncia, en la Comunitat Valenciana, Espanya, pertanyent a la comarca de la Vall d'Albaida.

GeografiaEdit

Localitat fitadesEdit

El terme municipal de Guadassequies fita en las següents localitats: Alfarrasí, Bellús, Xativa, L'ollería y [[Sempere totes elles de la província de Valéncia.

HistòriaEdit

Tot i ser poblacio arap, la llinea del temps del seu nom quedaria aixina: Any 1248: Llibre del Repartiment, Huadacécari, excepcionalment, Guadaceca i Cequa. Any 1279: Delme del bisbat de València, anota Godaquàquer, (llegir com Godassàquer.) Any 1280: En un atre quadern del delme eclesiàstic figura escrit Godacéquer. Any 1293: En un pergamí de l'Archiu de la Catedral de València, Godacécar. Any 1349: En un llibre del Consell de Xàtiva, Guadaceques. Any 1373: En un llistat de cobrament de l'impost del morabatí, consta finalment Guadacéquies, que es correspon en la pronunciació actual.

AdministracióEdit

DemografiaEdit

Evolució demogràfica
1990 1992 1994 1996 1998 2000 2002 2004 2005
388 405 401 390 390 385 412 480 510 536

EconomiaEdit

MonumentsEdit

Parroquia de la Mare de Déu de l'Esperança. Església Nova de la Mare de Déu de l'Esperança. Ermita del Crist de l'Empara.

Festes localsEdit

Per agost, concretament la primera setmana, Festes Patronals a Sant Roc, la Mare de Déu de l'Esperança i el Crist de l'Empara. Per desembre, el dia 18 és la Festa de la Mare de Déu de l'Esperança.

GastronomiaEdit

Enllaços externsEdit