FANDOM

Noia 64 apps wp
El contingut d'esta pàgina és un esbós. Ampliant-lo ajudaràs a millorar Uiquipèdia.
Pots ajudar-te en les uiquipèdies en atres llengües. També pots ajudar canviant este cartell per u més específic.
Beniatjar
Provmap-valencia2 Escut beniatjar
Mapa-8beniatjar

País: Espanya
Comunitat: Comunitat Valenciana
Província: Província de Valéncia
Comarca: Vall d'Albaida
Partit judicial: Ontinyent
Ubicació: 38º 50' Nort 00º 25' Oest
Altitut: 396 m.
Superfície: 11'53 km2
Població: 249 hab.
Densitat:
Gentilici: baniagí, beniagina
Llengua: Valencià i Castellà
Còdic postal: 46844
Festes: L'última semana d'agost
Alcalde: Francisco Giner Monzó
Uep: Uep Oficial de l'ajuntament

Beniajar (oficialment Beniatjar) és un municipi de la província de Valéncia, en la Comunitat Valenciana, Espanya, pertanyent a la comarca de la Vall d'Albaida.

GeografiaEdit

Situat al nort de la Serra del Benicadell, al sector sur de lacomarca de la vall d'Albaida. El riu Micena travessa el terme.

Localitat fitadesEdit

El terme municipal de Terrateig fita en les següents localitats: Castello de Rugat, Otos, La Pobla del Duc, Ráfol de Salem, Salem, totes elles de la província de Valéncia aixina com en Beniarres i Gaianes de la província d'Alacant.

HistòriaEdit

Reste de l'época de bronze, pero l'orige es una alqueria mulsumana.

AdministracióEdit

DemografiaEdit

Evolució demogràfica
1990 1992 1994 1996 1998 2000 2002 2004 2005
253 258 262 245 240 231 229 240 235

EconomiaEdit

L'activitat econòmica bàsica sempre ha segut l'agricultura de secà: L'oli d'oliva és de gran qualitat.

MonumentsEdit

Parròquia de Nostra Senyora de l'Encarnació del s. XVII. Al interior trobem obra del pintor Joan de Joanes.

Festes localsEdit

El segon dia de Pasqua s'arreplega l'Oli per al Pare Predicador. L'última semana d'agost se celebren les festes Patronals en honor a Sant Roc, el Crist del Consol, l'Assunció i la Divina Aurora. El 26 de decembre la Festa de l'Aguinaldo.

GastronomiaEdit

Manté des de sempre una arrelada tradició gastronòmica: plats i dolços elaborats ab els productes naturals d'esta comarca, els productes agroalimentaris característics de la Vall d'Albaida (oli, armeles, vi, aus i ous, mel, carns...).

Enllaços externsEdit